Nõuanded ligipääsetavusega seotud vajadustega külaliste majutamiseks
Ligipääsetavusega seotud vajadustega külalised tahavad enne broneerimist teada, kuivõrd hästi nad majutuskohas liikuma mahuvad. Nad saavad Airbnb otsingutulemusi filtreerida konkreetsete omaduste alusel nagu astmevaba juurdepääs ja erivajadustega inimeste parkimiskoht.
Ratastooli kasutajatele sobivaks kinnitatud majutuskohad on esile tõstetud ka kategoorias „Kohandatud“. Kvalifitseerumiseks peab sinu majutuskohas olema astmevaba juurdepääs sissepääsule, vähemalt ühte magamistuppa ja vannituppa, kuhu on lisatud käepidemed või dušiiste.
Oluline on kirjeldada oma majutuskohta selgelt ja täpselt. Mõned nõuanded, kuidas luua majutuskoht, mida liikumispuudega inimesed saaksid rahuliku südamega broneerida.
Lisa kuulutusele ligipääsu hõlbustavad omadused
Omadused, mis võivad muuta sinu majutuskoha paremini märgatavaks.
- Erivajadusega inimese parkimiskoht
- Valgustatud tee külalise sissepääsuni
- Astmeta juurdepääs külalise sissepääsuni
- Astmeta juurdepääs tubadele
- Vähemalt 81 cm laiused ukseavad
- Astmevaba duširuum
- Käepide WC-poti kõrval ja/või duširuumis
- Duši- või vannitool
- Lakke kinnitatud või teisaldatav tõstuk
- Basseini- või kümblustünnitõstuk
Kõik ligipääsu hõlbustavad omadused vaadatakse enne kuulutusel avaldamist üle Airbnb ligipääsetavuse juhiste alusel. Kui mõni omadus ei vasta juhistele või pole fotol selgelt kujutatud, võime paluda sul lisada uus foto või eemaldada vastav omadus kuulutuselt.
Igast toast mitme foto avaldamine aitab külalisel otsustada, kas sinu majutuskoht vastab tema vajadustele.
Lisa igale fotole kirjeldav pildiallkiri. Näiteks võid lisada vannitoa foto juurde teksti: „See on ainuke astmeta juurdepääsuga vannituba majutuskohas. WC-poti kõrval ja duširuumis on seinale kinnitatud käepidemed.“
Pildista erinevate nurkade alt. Näiteks võivad vannitoa fotod näidata eraldi iga käepideme asukohta ning laia tasase põrandaga juurdepääsu WC-poti ja dušini.
Lisateave ligipääsu hõlbustavate omaduste pildistamise kohta
Loo külalistel tunne, et nad on sinu juurde oodatud
Suhtle külalistega, kui nad sulle majutuskoha ligipääsetavust hõlbustavate omaduste kohta sõnumeid saadavad. Ka ainult mõne küsimuse esitamisest ja neile vastamisest võib olla väga palju abi.
Näiteid abistava vestluse alustamisest.
- On sul majutuskoha kohta mingeid konkreetseid küsimusi?
- Mida ma saan teha, et sul oleks mugavam peatuda?
Katsu alati mõistlikele palvetele vastu tulla, nt palvele muuta oma majutuskoht mööblit nihutades ratastoolisõbralikumaks. Mõtle, kas sellised väikesed muudatused võiksid tekitada külalistes tunde, et nad on sinu juurde oodatud. Mõned võimalused.
- Liiguta mööblit, et tekitada tubades ja aladel rohkem liikumisruumi.
- Aseta tarbeesemed nagu köögirätikud ja sööginõud kohtadesse, kus neid saab kergesti kätte.
- Muuda pistikupesad lihtsalt ligipääsetavaks.
Pea meeles, et kõik majutuskohad ei sobi kõigile külalistele ning pole vahet, kas neil on sealjuures ligipääsetavusega seotud vajadusi või mitte. Kuid sa ei tohi broneeringutaotlust tagasi lükata põhjusel, et külalisel on puue. See nõue on kirjas meie mittediskrimineerimise põhimõtetes. Samuti ei tohi võtta lemmikloomatasu teenistusloomade eest, sest neid ei loeta lemmikloomadeks.
Koosta kaasav teejuht
Sinu koostatud teejuht on võimalus jagada kohalikke nõuandeid, et näidata oma võõrustamisoskust ja tutvustada ka kodulinna. Saad soovitada söögikohti, vaatamisväärsusi ja vabaõhutegevusi.
Teejuhti koostades mõtle, mida ligipääsetavusega seotud vajadustega reisijad võiksid otsida. Näiteks võid tuua välja kaldteega restorane, sillutatud matkateid ja ligipääsetavate istekohtadega lõbustusi. Võiksid jagada teavet ka ühistranspordi kohta.
Selles artiklis sisalduv teave võib olla vahepeal muutunud.