Miks on hinnangud nii olulised

Airbnb hinnangud loovad usaldust ja aitavad sul oma majutustegevust arendada.
Autor Airbnb, kuupäev 29. nov 2019
3 min lugemist
Uuendatud 11. dets 2023

Hinnangud ja hinded aitavad külalistel teha reisiplaane. Airbnb kogutud andmed näitavad, et külaline broneerib suurema tõenäosusega, kui majutuskohal on kõrgem tärnihinnang.*

Kuidas hinnangud toimivad

Pärast igat lahkumist on majutajatel ja külalistel võimalus teineteist hinnata. Mõlemal on hinnangu kirjutamiseks aega 14 päeva, kusjuures hinnang jääb peidetuks, kuni mõlemad pooled on hinnangu esitanud või 14-päevane hindamise periood saab läbi. Seejärel avaldatakse majutaja hinnang külalise profiilil ja külalise hinnang majutaja kuulutusel ja profiilil.

Üldised tärnihinnangud

Lisaks hinnangu kirjutamisele saavad külalised hinnata oma majutuskogemust kokkuvõtlikult ühe kuni viie tärniga. Tärnihinnang kuvatakse iga sõnalise hinnangu kõrval. See lisab külaliste jäetud tagasisidele konteksti. Sinu üldhinne ilmub kuulutusele pärast seda, kui oled saanud külalistelt kolm hinnangut.

Tärnihinnangud on Supermajutaja staatuse saamisel oluline tegur. Supermajutajate keskmine üldhinne peab olema vähemalt 10 peatumise või kolme kokku vähemalt 100 öö pikkuse peatumise kohta vähemalt 4,8 tärni.

Sinu hinnangud ja hinded mõjutavad ka su majutuskoha kuvamist külaliste lemmikute veerus, mida värskendatakse iga päev.

Tärnihinnangute kategooriad

Külalistel palutakse anda tärnihinnang teatud kategooriates ja täpsustada, mis läks hästi või mis oleks võinud olla parem. Näiteks kui su majutuskoht on laitmatult puhas, võib külaline anda viis tärni ja märkida „Vannituba säras puhtusest“. Või võid saada suhtluse eest vähem tärne, kui külaline leiab, et su lahkumisjuhised on liiga töömahukad.

Üksikute kategooriate tärnihinnangud ei lähe arvesse Supermajutaja staatuse määramisel ega üldhinde arvutamisel, kuid need mõjutavad külaliste lemmikuid. Kategooriad on järgmised.

  • Saabumine: külalised hindavad, kas pakkusid selget ja lihtsat saabumisprotsessi, mis on tähtis külalisele positiivse kogemuse tagamiseks.

  • Puhtus: külalised eeldavad, et majutuskoht on sama puhas ja korras nagu fotodel.

  • Täpsus: külalised saavad hinnata, kas esitasid õiged kuulutuse üksikasjad, sealhulgas ajakohase mugavuste loetelu.

  • Suhtlus: külalised hindavad oma kogemust majutajatega suhtlemisel, sh seda, kas lahkumisjuhised olid selged ja lihtsad.

  • Asukoht: külalised võivad anda tagasisidet ka selle kohta, kas oled oma majutuskoha asukohta kuulutuses õigesti kirjeldanud.

  • Hinna-kvaliteedi suhe: külalised hindavad ka seda, kas su majutuskoha hind tundus neile pakutavat arvestades õiglane.

Privaatne tagasiside

Tagasisidet andes saavad külalised saata sulle ka privaatse sõnumi. Seda teavet jagatakse ainult sinuga. See annab külalistele võimaluse rääkida asjadest ilma, et see mõjutaks su tärnihinnet või hinnangut. Samuti võid külalisele privaatse sõnumi saata.

Tagasiside kasutamine majutuskoha parandamiseks

Külalised võivad pakkuda vaatenurki, mille peale sa ise pole tulnud. Näe negatiivsetes hinnangutes võimalust parandada oma majutuskohta või majutusoskusi.

Sul on alati võimalus kirjutada oma kuulutusel avaldatud hinnangule avalik vastus. Konstruktiivselt vastates näitad, et võtad oma külaliste tagasisidet ja rahulolu tõsiselt.

Hinnangute andmine külalisele

Hinnangu jätmine külalisele on võimalus väljendada oma tänu ja anda kasulikku tagasisidet. Ühtlasi tuletab see külalisele meelde võimalust jätta ka sulle hinnang.

Mõned nõuanded, mida on hea külalisi hinnates meeles pidada.

  • Ole lugupidav.

  • Võimalusel lisa konkreetseid näiteid, näiteks: „Külaline pidas kinni meie öörahust ja järgis täpselt meie lahkumisjuhiseid.“

  • Käsitle tundlikke teemasid heatahtlikult või jäta hoopis privaatse tagasiside teemaks.

Saad külalist hinnata puhtuse, suhtluse ja majutuskoha reeglite järgimise alusel. Sinu tagasiside aitab tagada külalistele kehtestatud põhireeglite täitmist ja laseb teatada külalistest, kes seda ei tee.

*Põhineb Airbnb siseandmetel aktiivsete kuulutuste kohta 2022. aasta novembri seisuga.

Selles artiklis sisalduv teave võib olla vahepeal muutunud.

Airbnb
29. nov 2019
Kas sellest oli abi?