Soovitused kuvatakse pärast otsingu sisestamist. Sirvimiseks kasuta üles- ja allanoolt. Valimiseks vajuta sisestusklahvi („Enter“). Kui valisid fraasi, otsime seda. Kui valisid soovitustest lingi, avab brauser selle lehe.
Kogukonna põhimõtted

Ligipääsetavuse põhimõtted

See artikkel tõlgiti automaatselt.

Meie kogukond põhineb kaasamise, kuuluvuse ja austuse põhimõtetel, mis hõlmavad puuetega inimeste vastuvõtmist ja toetamist. Siin on teave, mis aitab sul paremini mõista meie põhimõtteid puuetega inimeste vastuvõtmise ja toetamise kohta, sealhulgas neid, kes reisivad koos teenistusloomade või emotsionaalsete tugiloomadega, laiemate ligipääsetavusega seotud vajadustega kasutajaid või neid, kes otsivad oma broneeringu ajal mõistlikke muudatusi.

Juhime tähelepanu, et nende põhimõtete suhtes kehtivad ka meie kogukonna kohustuse ja mittediskrimineerimise põhimõtetes sätestatud põhimõtted ja eeskirjad.

Mõnes jurisdiktsioonis võivad juriidilised nõuded laiendada või piirata mõistlikke muudatusi, mida majutaja peab pakkuma külalisele lisaks nendele põhimõtetele. Meie teenusetingimused nõuavad, et kasutajad mõistaksid nende suhtes kohaldatavaid seadusi ja eeskirju ning järgiksid neid. See tähendab, et majutajad ja külalised vastutavad individuaalselt kõigi kehtivate seaduste ja eeskirjade mõistmise ja järgimise eest. Kui need põhimõtted pakuvad rohkem kaitset ega ole vastuolus kehtivate seaduste või eeskirjadega, eeldame, et kasutajad järgivad neid põhimõtteid.

Teenistusloomad ja emotsionaalset tuge pakkuvad loomad

Teenistusloom on üldjuhul koer, kes on individuaalselt koolitatud tegema tööd või täitma ülesandeid puuetega inimese eest. Teenistusloom ei ole lemmikloom. Külalisi võib Airbnb majutuskoha, teenuse või elamuse broneerimise ajal üldjuhul saata teenistusloom, olenemata lemmiklooma keelustavatest reeglitest (nt majutuskohas „lemmikloomad keelatud“). Lisateavet majutuskohtade ning teenuste ja elamuste konkreetsete reeglite kohta leiad altpoolt.

Emotsionaalne tugiloom

on loom, kes pakub inimesele emotsionaalset tuge või abi, et aidata hallata tema puude sümptomeid või tagajärgi. Emotsionaalset tuge pakkuvad loomad on tavaliselt majapidamistes, nagu koerad või kassid. Erinevalt teenistusloomast ei pea emotsionaalset toetavat looma olema koolitatud töötama või täitma ülesandeid puuetega inimese heaks.

Majutajad võivad esitada külalise teenistuslooma või emotsionaalset tuge pakkuva looma kohta ainult järgmisi küsimusi:

  • Esimene küsimus: „Kas vajad oma looma puude tõttu?“ Majutaja ei tohi paluda külalisel puuet kirjeldada.
  • Teine küsimus: „Milliseks tööks või ülesandeks on loom koolitatud?“ Majutaja ei tohi paluda koeral oma tööd või ülesannet näidata.
  • Pane tähele järgmist:
    • Külalised ei pea esitama dokumente, mis näitavad, et nende koer on teenistusloom või emotsionaalset tuge pakkuv loom ning majutajad ei tohiks külalistelt selliseid dokumente küsida ega nõuda.
    • Külalised ei pea teatama teenistuslooma olemasolust enne broneerimist, kuid võivad teatada oma teenistuslooma olemasolust enne saabumist, et vältida segadust.
    • Majutajad võivad need küsimused uuesti esitada, kui külaline neile ei vasta.
    • Kui külaline neile küsimustele ei vasta, võivad majutajad käsitleda vastuse puudumist kui „ei“ küsimustele, millele ei vastata.

Kui vastus esimesele küsimusele on „Jah“ (või külaline näitab, et tal on puue)

  • Ja külaline vastab teisele küsimusele, kirjeldades tööd või ülesannet, mida tema koer on koolitatud oma puude toetamiseks, seejärel peaks majutaja kohtlema külalise koera teenistusloomana.
  • Kui külaline ei kirjelda tööd või ülesannet, mida loom on teises küsimuses koolitatud täitma, peaksid majutajad kohtlema külalise looma emotsionaalset toetavat looma.

    Kui vastus esimesele küsimusele on „Ei“, ei pea majutaja kohtlema külalise looma teenistuslooma või emotsionaalset tuge pakkuva loomaga nende põhimõtete alusel.

    Külaliste majutamine teenistusloomade või emotsionaalsete tugiloomadega

    Teenistusloomad

    Majutuskoha broneeringu ajal, kui külalisega on kaasas teenistusloom, ei ole majutajatel lubatud teha järgmist külalise teenistuslooma tõttu:

    • Broneeringust keeldumine (välja arvatud juhul, kui kehtib Airbnb maksuvabastus).
    • Võta külalise broneeringuga seotud lisatasud, näiteks lemmikloomatasud või koristustasud loomakarvade või kõõma eest.
    • Kohtle külalist teisiti kui teist külalist (nt kehtestades erinevad majutuskoha reeglid).

    Teenuste ja elamuste puhul, kui külaline taotleb elamuse või teenuse ajal saatmist teenistusloomaga, peavad korraldajad taotluse rahuldama, välja arvatud juhul, kui see rikuksid kohaldatavat seadust või piiranguid, mis ei ole majutaja kontrolli all, mille määrab teenuse või elamuse asukoht, või oleks teenuse või elamuse konkreetsetel asjaoludel ebamõistlik.

    Teenistusloomaga külalised peavad neid põhireegleid järgima. Teenistusloom ei tohi olla:

    • Väljaspool külalise kontrolli.
    • Maja katkematu.
    • Jäetud majutuskohta üksinda ilma eelneva kinnituseta.
    • Lubatud aladele, mille majutaja on märkinud, on külalisele keelatud.
    • Lubatud ühiskasutatavates ruumides (nt ruumid, mida jagatakse inimestega, kes ei osale külalise reisipeol) ilma rakmeteta, rihma otsas või ühendatud (nt restorani sees, kortermajas asuvates koridorides või jagatud köögis või tagahoovis eraldi tubades).

    Emotsionaalset tuge pakkuvad loomad

    Kui need põhimõtted ei ole teisiti keelatud, võib majutaja, kui külalisega on kaasas emotsionaalne tugiloom, võtta tavalist lemmikloomatasu, võtta lemmiklooma karvade või kõõma eest täiendavat koristustasu või keelduda broneeringust, kui ta lemmikloomi vastu ei võta.

    Igas kohas, kus kehtivad seadused või need põhimõtted nõuavad majutajatelt emotsionaalset tuge pakkuvate loomadega külaliste majutamist, ei tohi majutajad teha järgmist, sest külaline reisib koos emotsionaalse tugiloomadega:

    • Broneeringust keeldumine (välja arvatud juhul, kui kehtib Airbnb maksuvabastus).
    • Võta külalise broneeringuga seotud lisatasud, näiteks lemmikloomatasud või koristustasud loomakarvade või kõõma eest.
    • Kohtle külalist teisiti kui teist külalist (nt kehtestades erinevad reeglid).
    • Nõua, et külalised avalikustaksid enne broneerimist emotsionaalset tuge looma olemasolust, kuid võimalike segaduste vältimiseks võivad külalised oma emotsionaalset tuge looma olemasolust enne saabumist teatada.
    • Kohtle emotsionaalset tuge pakkuvat looma kui lemmiklooma.

    Kui majutajad peavad selle põhimõtte1 alusel vastu võtma emotsionaalset tuge pakkuvaid loomi, ei tohi külalise emotsionaalset tuge pakkuv loom:

    • Külalise kontrolli alt väljas.
    • Maja katkematu.
    • Jäta majutuskoht üksi ilma eelneva kinnituseta.
    • Lubatud aladele, mille majutaja on märkinud, on külalisele keelatud.
    • Lubatud ühiskasutatavates ruumides (nt ruumid, mida jagatakse inimestega, kes ei osale külalise reisipeol) ilma rakmeteta, rihma otsas või ühendatud (nt koridorid kortermajas või jagatud köök või tagahoov eraldi tubades).

    Vabastused

    Airbnb maksuvabastus: Airbnb võib oma äranägemise järgi ja teatavatel asjaoludel anda majutajale erandit nendest põhimõtetest, kui majutaja teavitab meid oma põhjustest ennetavalt. Näiteks kui teenistuslooma olemasolu kujutab endast otsest ohtu majutaja tervisele, kui majutaja elab selles majutuskohas.

    • Kui arvad, et peaksid saama neist põhimõtetest vabastuse, võta ühendust mõne meie meeskonna liikmega ja me hindame sinu sobivust.
    • Kui saad Airbnb maksuvabastuse, pane tähele, et see on seotud konkreetse kuulutusega, mitte sinu kontoga. Ole külalistega vabastuse asjus suheldes selge ja viisakas. Samuti soovitame lisada selle vabastusteabe oma kuulutuse kirjeldusse, et potentsiaalseid külalisi paremini teavitada.

    Mõistlikud täiendavad majutuskohad

    Ligipääsetavusega seotud vajadustega külaline võib taotleda mõistlikku kohandamist, et aidata külalisel pääseda ligi majutuskohale, teenusele või elamusele või seda nautida. Need muudatused võivad esitada majutuskoha, teenuse, elamuse või sellega seotud reeglite või tavade muutmise taotluse vormis.

    • Soovitame majutajatel ja külalistel suhelda enne broneeringut mõistlike muudatuste või kohanduste kohta.
    • Külalised peaksid andma oma majutajatele mõistliku aja oma muudatuse või kohandamise taotluse hindamiseks. Üldiselt peaksid külalised esitama oma taotlused rohkem kui üks nädal enne majutuskohta saabumist.

    Mida me lubame:

    • Külalistel on lubatud taotleda majutuskohas, teenuses või elamuses mõistlikke muudatusi või kohandusi, mis aitavad neil majutuskohta, teenust või elamust nautida, broneeringu ajal suhelda või osaleda elamuses või teenuses.
    • Majutajatel on lubatud pakkuda külalise taotlusele mõistlikku alternatiivset kohandust.
    • Majutajatel on lubatud keelduda põhjendamatutest või kättesaamatutest taotlustest, näiteks nendest, mis teevad järgmist:
      • Ohusta märkimisväärselt majutaja või teiste inimeste tervist või ohutust.
      • Muuda põhjalikult majutuskoha, teenuse või elamuse olemust.
      • Nõua hoone või majutuskoha konstruktsiooni muutmist, mida ei ole lihtne teha ilma suurte raskuste või kulutusteta.
      • Nõua majutajalt lisakohustuste võtmist, mis põhjustavad märkimisväärseid raskusi või kulusid.
      • Palu majutajal rikkuda kehtivaid seadusi või eeskirju.

    Mida me ei luba:

    • Külalise muutmis- või kohandamistaotlusest keeldumine, kui taotlus on konkreetne, selgelt väljendatud, tehtud piisava etteteatamisajaga ning ei ole põhjendamatu ega saavutamatu - ilma külalisega dialoogi pidamata ja mõistliku alternatiivse kohanduse pakkumiseta.
    • Kohustus teha mõistlikke muudatusi või kohandusi ja seejärel ei täida seda kohustust broneeringu tegemise ajal.

    Täiendavad kaalutlused:

    • Majutajat ei karistata, kui majutaja suutmatus teha mõistlikke muudatusi või kohandusi loetakse tema kontrolli alt väljas olevaks või kui majutaja on Airbnb-le näidanud, miks taotlus on objektiivselt ebamõistlik või kättesaamatu.

    Mis juhtub, kui majutaja või külaline ei järgi meie eeskirju?

    Palume oma kogukonnal teha koostööd, et muuta Airbnb võimalikult ligipääsetavaks. Airbnb võib võtta meetmeid majutaja või külalise eemaldamiseks Airbnb platvormilt, kui ta ei järgi meie eeskirju.

    1 Nende põhimõtete kohaselt peavad Californias ja New Yorgis tegutsevad majutajad majutama majutuskohtade broneeringutes emotsionaalset tuge pakkuvaid loomi. Samuti nõuab see põhimõte, et Quebeci ja Ontario majutajad majutaksid kõigi broneeringute puhul emotsionaalset tuge pakkuvate loomade majutamist.

    Kas sellest artiklist oli abi?

    Seotud artiklid

    Saa abi broneeringute, konto ja palju muuga seotud küsimustes.
    Logi sisse või registreeru