Kvaliteetse elamuse kolm sammast

Kuidas tutvustada elamuse esitluses oma tugevaid külgi?
Autor Airbnb, kuupäev 8. juuni 2018
Uuendatud 25. aug 2021

Luubi all

  • Paku midagi, mida külalised iseseisvalt teha ei saa

  • Mõtle oma kogemustele ja ainulaadsele vaatenurgale, mida soovid jagada
  • Aita oma külalistel luua mõtestatud suhteid

Kas tahad suhelda reisijate ja kohalike kogukonnaga, kes sooviksid sinu vaatenurgaga tutvust teha? Esimene samm: tutvu Airbnb kvaliteedistandardite ja -nõuetega, mida kõik elamuse korraldajad peavad oma elamuse kuulutuse avaldamiseks täitma. Nüüd, kui oled kõige põhilisemaga tuttav, uurime lähemalt Airbnb kolme sammast, millele kvaliteetset elamust rajada ning seda, kuidas elamuse kuulutuses oma unikaalset vaatenurka esitleda.

Kvaliteetse elamuse kolm sammast

Elamuse korraldaja haarab külalised kaasa ning võimaldab neile eksklusiivset sissevaadet oma maailma. Kolm kvaliteedisammast, mida iga elamuse tutvustust peaks sisaldama: kogemus, eksklusiivsus ja suhtlus. Need eristavad elamusi tavalistest ekskursioonidest ja aitavad tagada, et turule pääsevad ainult väga kvaliteetsed elamused, mida juhivad asjatundlikud ja külalislahked korraldajad.

Kui loed kolme samba kohta lähemalt ja mõtled läbi oma elamuse ideed, toome järgnevalt välja mõned asjad, millele võiksid selle käigus tähelepanu pöörata.

  • Kasuta ära mitte ainult oma kogemusi konkreetses valdkonnas, vaid paku ka ainulaadset vaatenurka teemale või tegevusele laiemalt.
  • Lase kujutlusvõimel lennata. Elamus peaks pakkuma midagi sellist, mida külalised omapäi ei koge. Paku elamust, mis erineb tavapärasest turistidele suunatud tegevusest.
  • Parimad elamused võimaldavad luua mõtestatud inimsuhteid – kuidas kavatsed tagada, et kõik külalised tunneksid end kaasatult?

Kogemus

Kas su kirg on käsitöö, mõni tegevus või hoopis sinu kogukond? Elamuse ideed välja töötades ja ülevaatamiseks esitades alusta just siit! Lisaks kirele arvestab asjatundlik korraldaja ka oma ainulaadseid kogemusi, kvalifikatsioone ja/või vaatenurka teemale, mida kavatseb välja pakkuda. Maini seda kõike kindlasti ka oma esitatavas elamuse tutvustuses.

Siin on kogemuse kirjeldamisest kolm erineva kaaluga näidet.

Väldi:„Mulle meeldib kalligraafia!“ See väide ei selgita, kuidas või mille poolest oled antud valdkonna ekspert.

Hea: „Olen õppinud viis aastat kalligraafiat ja hakkasin hiljuti õpetama seda ka oma sõpradele.“ See lause pakub teavet selle kohta, mille poolest sa oled pädev antud elamust korraldama.

Väga hea: „Õpetan SF Aasia kunsti keskuses kalligraafiat. Esinesin hiljuti rahvusvahelisel kalligraafiakonverentsil teemal „Kalligraafia digiajastul.“ Selline sisu demonstreerib suurepäraselt sinu märkimisväärset asjatundlikkust antud valdkonnas.

Eleonora ja Achref, elamuse „Kokka kunstipäraselt!“ korraldajad koostasid väga hea teksti jaotisse „Sinust“, mis tõstab suurepäraselt esile nende asjatundlikkust.

Näide 1: Eleonora on üle 15-aastase rahvusvahelise tööstaažiga peakokk. Ta on kanali Italia7 telekokk, kellele meeldib oma oskusi teistega jagada. Ta on käinud kirglikult oma vanaema ja ema jälgedes, kuid hoiab end kursis kaasaegse köögiga ning on lisaks kondiitri ja sommeljee kvalifikatsioonidele ka paberitega pitsameister. Tema esimene kokaraamat ilmus 2018. aastal.

Anabel, kes korraldab Méxicos elamust „Iidsed tehnikad looduslike värvainete kasutamiseks“, kirjeldab samuti suurepäraselt oma kogemusi.

Näide 2: „Elan Mehhikos ja armastan kangaid ning õppisin Barcelonas moodi ja tekstiilikunsti. Tulin paari aasta eest tagasi Mehhikosse, asusin Oaxacas õppima looduslike värvainete kasutamist ja armusin iidsete kangaste erksatesse toonidesse. Sellest ajast alates olen töötanud mitmete projektide kallal, sh rajanud käsitööseljakottide brändi, kus kasutan mõningaid materjale ja võtteid, mida tutvustan ka oma töötoas.“

Kas elamuse korraldamiseks peab olema oma eriala tipp? Ei! Lihtsalt rõhuta oma ainulaadseid kogemusi, mis on pakutava elamusega seotud.

Eksklusiivsus

Elamused on midagi enamat kui tavalised turistidele suunatud tegevused: nende käigus kutsutakse külalisi osalema aktiivselt korraldaja kogukonnas või kultuuris. Parimad elamused võimaldavad eksklusiivset pääsu kohtadesse või tegevuste juurde, mida keskmine reisija tõenäoliselt ise ei leiaks.

Mõtle, kas suudad pakkuda keskmisele külalisele midagi ainulaadset või kättesaamatut, sest sellega suurendad tõenäosust, et su elamus avaldatakse Airbnb-s. Elamust esitades too kindlasti välja nende kohtade erilisus, mida kavatsed osalejatega külastada.

Alustan oma ekskursiooni alati küsimusega: „Miks sa broneerisid just selle elamuse?“ Inimesed vastavad sageli, et otsisid midagi ebatraditsioonilist. Pakun neile elamust, mida neil pole võimalik üksinda saada. Tahtsin pakkuda huvitavamat ekskursiooni kui need, mida juba pakutakse ja tundub, et see õnnestus.
Gabriela, Host of Get to know Little Africa'

  • Paku midagi erilist, nt kohaliku kõrtsi külastust või ekskursiooni kõrvaliste pilkude eest peidetud salaaeda.  
  • Tutvusta külalistele inimesi, kogukondi või tegevusi, millele nad muidu ligi ei pääseks.
  • Või paku tavalist turistidele mõeldud tegevust mõne huvitava lisandiga või nurga alt.

Marvin, kes korraldab elamust „Mesilasteraapia“, pakub külalistele ainulaadset sissepääsu oma tagahoovi ja kohaliku kogukonna aedadesse, kus külalised saavad tutvuda Los Angelese mesitarudega. 

Too esitatavas kirjelduses kindlasti välja ka oma seos elamusega seotud kohtade või kogukondadega. Küsi endalt: mille poolest on pakutav oluline sinu jaoks ja miks peaks see külalisi huvitama? Võiksid jagada ka mõnda nende kohtadega seotud isiklikku mälestust.

Suhtlus

Hea elamuse korraldaja soovib luua mõtestatud inimsuhteid. Ta teeb kõik endast oleneva, loomaks külalistes tunnet, et nad on oodatud ja olulised. Korraldaja suhtleb soojalt ja tähelepanelikult ning loob külalistega mõtestatud suhteid ja sõbraliku õhkkonna. Kui korraldaja suudab pakkuda mõtestatud suhtumist, saabuvad külalised elamusele küll võõrastena, kuid lahkuvad sageli sõpradena.

Elamust esitledes too kindlasti välja üksikasju sellest, mida sa teha kavatsed, et külalised tunneksid end elamusel turvaliselt, põnevalt ja kaasatult. See võib ulatuda väikestest žestidest nagu päikesekaitsekreemi pakkumine kuumal päeval kuni suuremateni, nagu kaasava ja turvalise õhkkonna loomine, kus külalistel oleks meeldiv viibida ja suhelda.

Järgnevalt toome välja mõned küsimused, mida võiksid endale elamuse ideed koostades esitada.

  • Kuidas kavatsed lahendada külaliste toitumise ja ligipääsetavusega seotud vajadusi või nende ohutusega seotud küsimusi?
  • Kuidas käitud ettenägematute asjaolude korral, nt siis, kui ilm äkki muutub?
  • Kuidas aitad külalistel elamuse käigus omavahel suhelda?
  • Kuidas kavatsed arvestada külaliste erinevast kultuuritaustast tulenevaid vajadusi, et kõik tunneksid end mugavalt?

Lisa need elemendid oma lehele

Pea meeles, et kõik elamused peavad Airbnb turule pääsemiseks vastama neile kvaliteedistandarditele. On väga oluline, kuidas sa kõiki eelpool loetletud aspekte oma elamuse lehel edasi annad. Rõhuta järgnevates jaotistes oma ainulaadseid teadmisi, pakutavaid eksklusiivseid võimalusi ja suhtlust.

Sinust – maini kindlasti, mis just sina oled selle elamuse korraldamiseks parim valik, kuidas sinu kogemused on konkreetse tegevusega seotud ning kirjelda ka oma taktitundelist ja kaasavat suhtlust külalistega.

Mida teete ja kuhu lähete – kirjelda eksklusiivseid paiku või kogukondi, mille külastamist sa pakud ning ole kirjeldustes konkreetne! Näe ette külaliste võimalikke küsimusi ja ole valmis neile vastama.

Mida ma pakun – lisa elamusele midagi erilist, nt jooke ja suupisteid või pileteid üritusele. 

Luubi all

  • Paku midagi, mida külalised iseseisvalt teha ei saa

  • Mõtle oma kogemustele ja ainulaadsele vaatenurgale, mida soovid jagada
  • Aita oma külalistel luua mõtestatud suhteid
Airbnb
8. juuni 2018
Kas sellest oli abi?